Total Pageviews

Wednesday 1 February 2012

bende alah yang sentiasa buat aku takut...

assalamualaikum semua....pekabar smua?hikhik...mcm lah rmai sgt bce blog ko nani weh..prasaaan siott...hahaha...ok whatever!hehehe..sori lah sbb dah lama tak update blog..ni 1st entri bagi tahun 2012,see!!betapa malasnya aku nak update blog...muahahaha...sebenarnya aku tak ada idea apa yang hendak dicelotehkan di blog tersyg aku nih..hehehe....sori naa...sekrang ni aku tgh honeymoon kt rumah...bebas dan rehatkan otak dari buku, assgnment dan exam....yepiiii!!like it so much!ada butang like tak??hahahaha...klau ada aku like beribu-ribu kali...hihihi...ok,meh kita citer...sebenarnya ada bnda yg agak funny lak bagi aku berlaku ari ni...hihihi...aku dah lama tak jumpa binatang ni...yelah,sejak dduk di kawasan kering dan dikelilingi dinding jerr tiap2 ari..(faham2 jelah ek)..padahal dah hampir 2 minggu honeymoon kt umah boleh kira berapa kali aku kuar umah..hikhikhik...pemalas betul!!!!teheeee....nak dijadikan citer,cuaca kt umah skrg asyik lembap jerr minggu ni dan binatang yang aku takut tu sentiasa ada dalam keadaan lembap dan basah...haisshhh...tgahari tadi aku saje jelah jln2 belakang umah,ingatkan nk ambik kacang botol buat ulam mkn nasi tengahari....wktu jalan atas rumput tu memang konpem aku melompat tak berenti sbbnya takut bende alah tu naik atas kaki aku...hikhikhik..then tgh duk cari-cari kacang botol aku tgk kaki aku...aiyoooo!!!dengan pantas dan efisiennya aku buang selipar aku pakai gara-gara nampak bende alah tuh...lps tu, aku check kaki aku buat kali kedua,arghhhh!!melalak aku sorang2 bila nampak bende alah tu ada celah jari aku...buang bende alah tu dgn sepantas kilat dan terus cabut lari tanpa selipar....takut punya psal,abis aku tinggalkan selipar tuh...hehe...sbb lari punya kelam kabut memang tak ingt dah nk kutip kacang botol..hehehe...lepas mak aku blik kerja,dia pom pi belakang umah utk ambik kacang btol jgk...then mak aku tanya,sapa tinggalkan selipar kat blkg rumah??kehkeh...dengan nada yg slow, aku cakaplah aku yang tgglkan sbb nmpk bnde alah tuh...hahahaha....mak aku senyum jerkk sbb dia mmg tahu anaknya takut dgn bnde alah tu dr kecikk lagi...hihihi...nak tau apa benda alah tu...sila tgk gmbr di bawah...hihihihi


ni lah benda alah tu...PACAT...hikhikhik....
korang jangnlah gelakkan aku...dah memang aku takut dan geli...nak buat cane kan...klau msa aku kcik-kecik lagi lawak...bila pegi kebun memang konpem tempat aku atas tikar jerr...sebabnya takut nak jalan nanti pacat naik atas kaki...hehehe...bila nmpak pacat naik atas tikar memang konpem aku jerit kuat2 panggil mak abah or adik-adik laki aku untuk tolong aku buangkan pacat tuh...memang dasyat r...orang lain duk sibuk berkebun,aku plok siap jadi pak guard pacat lagi...tiap2 kali pegi kebun memang aku ditinggalkan sorang atas tikar...hahaha...lawak betul ble ingt balik....hahahha....
sampai sekarang klau abah n ma aku ajak pi kebun aku buat derkk jerr...hehehe..ok,tak kisah pom...janji aku bahagia...hehehe..
ok,dah banyak aku berceloteh...sampai sini jelah ek...dh penat menaip...hehe...ok...c uols for da nexxt entri...!!!daaaa.....thanks for reading...

No comments:

Post a Comment